Studier och påsklov

Vi har ju som sagt påsklov här nere, två hela veckor närmare bestämt och eftersom jag åker iväg nästa vecka på lite välbehövd semester så passar vi på att få saker och ting gjorda denna veckan. Att få saker gjorda när man sitter själv på sitt rum är inget vinnande koncept, men där kommer fördelen med att bo i korridor in. Vi är tre som behöver plugga så varför inte sitta tillsammans då i vårt gemensamma kök? Vi hade tanken att åka och sätta oss i biblioteket men det skulle innebära många problem som att behöva ta med sig all mat, behöva hitta lediga platser med vägguttag samt att transportera sig ner till stan eftersom vi har två cyklar och vi är tre pers. Så istället kom vi på den brillianta idén att sitta här hemma i det gemensamma köket vilket funkar eftersom vi är ca 5 pers kvar i hela huset under lovet, de andra två spenderar dagarna på sitt rum och kommer ut kvällstid när vi är klara ändå. Så dag tre nu där det ser ut såhär: 
Plus är ju att man har snacksällskap när man behöver utan att det stör någon annan än oss tre. Kan tillägga att även om det är facebook som är uppe så pluggar faktiskt jag också, detta var en av mikropauserna jag unnade mig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


Vi fick en idé om att göra vår praktik utomlands. Sagt och gjort, nu sitter vi här med en nyuppstartad blogg så ni kan följa vårt äventyr. //JaBiJo.


RSS 2.0