Dendermonde Rugby Tournament

Ibland har man himla flyt och har ett gammalt rugbylag som ska åka till Belgien på en rugbyturnering och vill inget annat än att ha en med. Såklart hänger man med. Klockan 19.00 fredag kväll satte jag mig på tåget till Dendermode, hängde med ett gäng engelskmän tills mitt lag äntligen dök upp och sedan dansade vi hela natten lång. Vad gör man då egentligen på en rugbyturnering som denna (en icke-seriös rugbyturnering):
Man har en lagoutfit enligt årets tema som i år var vilda västern. Man dricker lite öl. Man sover väldigt lite. Vi snackar ett snitt av 3 h per natt i tält. 
Man spelar såklart rugby en del. 10 manna rugby 2x10 min 5 matcher totalt på hela helgen. 
Och efter fredagsnattens festande, lördagens rugby så fortsätter man helt enkelt att dansa och dricka öl hela natten för att börja om igen på söndagsmorgon klockan 7 när de satte högtalarna på högsta volym till någon kitchig godmorgon sång och så spelade man rugby igen. 
 
Galet rolig helg helt enkelt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN


Vi fick en idé om att göra vår praktik utomlands. Sagt och gjort, nu sitter vi här med en nyuppstartad blogg så ni kan följa vårt äventyr. //JaBiJo.


RSS 2.0